Test 2019 anvelope iarna – cele mai bune cauciucuri de iarna 205/55 R16 de la AutoExpress
Chiar dacă zapadă încă nu a început sa-și faca simtita prezenta, jurnaliștii auto de la celebra publicatie engleza AutoExpress au testat o serie de anvelope de iarna pentru a vedea care e cea mai avantajoasă alegere și cea mai potrivita pentru noul sezon de iarna 2019. Pentru a întreprinde acest test, jurnaliștii au ales o dimensiune comuna folosita de o majoritate a soferilor iarna, mai exact, anvelope 205/55R16. Testul a fost întreprins în nordul Finlandei, pe un circuit închis acoperit cu zapadă, pentru a putea fi analizate concret performanțele profilelor atunci cand sunt conduse pe zapadă. De asemenea, testele întreprinse pentru a observa performantele anvelopelor pe uscat și pe asfalt ud, au fost întreprinse pe circuitul celor de la Continental din Germania.
Ce anvelope au fost testate
Producatorii s-au axat în ultima perioada pe dezvoltarea de noi profile all-season, prin urmare, majoritatea profilelor testate în acest an au fost prezente și teste mai vechi ale publicatiilor ADAC sau AutoBild. A fost întrodus un profil de la Falken și 2 profile all season. Toate profilele testate au avut indice de viteza H, cu Goodyear si Falken care aveau indice V.
Cum a fost desemnat căștigatorul la testul pe zapadă
S-au întreprins diverse teste, începand cu accelerarea rapidă de la 10 la 30km/h, pentru a testa gradul de aderența pe care il ofera anvelopa. Mai apoi, dupa ce s-a atins viteză dorita, s-a intreprins o manevra de franare rapidă pentru a testa capacitatea anvelopei de a stopa complet vehiculul. Au fost facute mai multe astfel de teste pană s-a ajuns la o medie de timp. Mai apoi, a fost testata rezistența anvelopelor la derapaj, prin conducerea cu o viteză constanta și efectuarea de manevre bruste de schimbare a benzii apoi redresat mașina. De asemenea, s-a condus într-un cerc și s-au accelerat pană cand masina nu a mai putut ține traiectoria cercului si a întrat în derapaj. Astfel a fost evidențiata întreagă capacitate a pneurilor de a rezista unei folosiri întense pe asfalt acoperit cu zapadă.
Caștigatorul la testul pe carosabil ud
Specialiștii au condus mașina cu 80km/h de unde s-a franat brusc, fiind masurata distanța de franare de care are nevoie mașina pentru a se opri complet. S-au înterprins de asemenea anumite ture de pista pe ud si s-au înteprins manevre bruste de schimbare a vitezei și întrari agresive în viraje, pentru a testa rezistența anvelopelor la derapaj și a obtine astfel gradul de aderența pe care il ofera. S-a testat și rezistența la acvaplanare, mașina ruland cu o viteză constanta, cand o anvelopa ruleaza pe asfalt umed si cealalta pe uscat, fiind observat momentul cand anvelopa pe ud începe sa se învarta cu 15% mai rapid decat cea pe uscat.
Anvelopa caștigatoare pe asfalt uscat
Chiar daca anvelopele de iarna nu sunt construite pentru o performanța ridicată pe asfalt uscat, ele trebuie sa se comporte exemplar și pe acest teren, întrucat iarna se întalnesc frecvent zone cu asfalt uscat. S-au testat timpii de accelerare și franare de la 0 la 80km/h și aderența anvelopelor in timpul virajelor. De asemenea, s-a urmarit raza unui cerc și s-a accelerat într-un mod constant pană cand mașina a pierdut linia cercului.
Care sunt caștigatorii testului
1. Continental WinterContact TS860
2. Hankook i*cept RS2
3. Goodyear UltraGrip Performance Gen-1
4. Pirelli Cinturato Winter
5. Dunlop Winter Sport 5
6. Nokian WR D4
7. Falken Eurowinter HS01
8. Bridgstone Blizzak LM001 EVO
9. Michelin CrossClimate+
Sursa: testanvelope.ro