E-mail: autoshina5@gmail.com       Telefon: 060 655 330

Menu

0

0 MDL

Scurt istoric

Timp de aproape 6000 de ani omul s-a folosit de beneficiile pe care le-a adus descoperirea roții, una dintre treptele împortante pe scara evolutiva a societații. Prima apariție find sub forma de roată a olarului, apoi ca mijloc de transport de la punctul A la punctul B. Forma înițiala de disc de lemn a fost transformata în roată cu spite iar apoi în jante de tablă sau aliaj, lucru care a permis deplasarea cu viteze din ce în ce mai mari. Astazi anvelopele ne ajută sa ne deplasăm cu performanța uluitoare si manevrabilitate în orice conditii de trafic.

Iți oferim un scurt ghid despre cum sa te porți cu anvelopele mașinii tale:

Întreținere

Unul dintre cei mai împortanți îndicatori în întreținerea cauciucurilor auto este cel de uzură, fiind recomandat ca acesta sa nu depaseasca pragul maxim. Pentru o exploatare corecta a anvelopelor trebuie respectata distanta de la primul strat de cord metalic pana la fundul canalului readancit, cu precizarea ca acestă distanța sa nu fie mai mica de 2-3 mm.Presiunea din anvelope trebuie sa fie verificată constant și este recomandat sa nu se depasească sarcina maxima permisă. Evitați rulajul pe drumuri denivelate, neamenanjate și linii de tramvai sau suprafete pe care profilul cauciucului nu se poate adapta.

 

Recomandari:

  • Nu rulați cu anvelopele în supra/subpresiune, acest lucru provoaca supraincalzirea benzilor de rulare
  • Nu expuneți cauciucurile la temperaturi înalte, aer sarat, radiații ultraviolete sau ozon
  • Orice reparație a anvelopei trebuie realizată la un service autorizat
  • Curatați cauciucurile numai cu soluții profesionale (nu cu detergenti concentrați sau motorina)

Echilibrare roți

Acesta operațiune este îndicată imediat dupa montarea anvelopelor noi pe mașina pentru evitarea uzurii neuniforme a cauciucuriloe și vibrațiilor care afectează atat confortul conducatorului auto cat și pe cel al pasagerilor.

 

Aliniament roți 

Puteți să evita problemele de direcție ale mașinii și uzură neuniforma produse de aliniamentul încorect al celor 4 roți.

 

Presiune anvelope

Evitați uzură neuniforma și reduceți consumul de combusțibil folosind un manometru pentru verificarea presiunii din pneuri. Manometru fiind un echipament de baza în service-urile autorizate.

 

Rotație anvelope

În manualul tehnic al autovehicului se găsesc informații referitoare la întervalul de timp recomandat pentru rotatia anvelopelor, în caz ca aceasta informație nu este disponibila în manual, va recomandăm sa efectuatia rotația periodica a anvelopelor la fiecare 8000-1000 de km, pentru a evita uzura neuniforma.

 

Repararea anvelopelor în Chișinău

Procedura corecta de reparare a anvelopelor implică demontarea cauciucului de pe roaîi pentru a fi înspectat atent starea acestora și detectarea eventualelor deteroirari. Întreg procesul trebuie realizat de catre un service auto dotat cu echipamente de vulcanizare și autorizat pentru aceste operațiuni,

 

Schimbare anvelopelor în Chișinău

Probabil unul dintre cele mai împortante aspecte de discutat, deoarece este strict legat de siguranța șoferului și a pasagerilor aflati în mașina, precum si a celorlali participanți la trafic. Exista motive multiple pentru care cauciucurile trebuie schimbate. Primul dintre ele fiind: schimbarea anvelopei in functie de anotimp (anvelopele de iarna la temperaturi de sub 7 grade Celsius iar cele de vara pentru sezonul cald). Dupa cum bine știți exista o lege care obligă conducatorii auto să-si schimbe cauciucurile de vara cu cele de iarna in luna noiembrie a anului. Al doilea motiv este starea anvelopelor, daca acestea prezintă semne clare de uzura sau deteroriare (fisuri, lovituri, pene, taieturi). Nu în ultimul rand șoferul trebuie sa fie atent la orice schimbare de performanța a dinamicii autovehiculului, iar aici putem enumera comportamente precum vibrațiile, zgomotul sau pierderea de presiune. În concluzie este foarte împortant modul în care sunt înspectate și intreținute cauciucurile, acest lucru determinand durata lor de viață.

 

Service roti Brasov

 

 

Diferentele dintre cauciucurile de vara și cele de iarna este greu observabila, existand motive clare pentru care anvelopele trebuie schimbate la trecerea dintre anotimpuri. Anvelopele de iarna sunt mai înguste iar aceasta caracteristica ajuta pentru ca in anotimpul rece conducatorii auto au nevoie ca mașina sa nu patineze sau sa ramană impotmolită. Cauciucurile de vara sunt mai late decat cele de iarna oferind o stabilitate sporită a autovehiculului (acest lucru se observă cel mai bine în viraje), o aderenta mai buna, o crestere a eficientei de franare pe asfalt si un demaraj mai bun. Ambele tipuri de anvelope au același scop, marirea aderenței, însa în condiții meteorologice diferite.

Verificare

De fiecare data cand un conducator auto are nevoie de informatii suplimentare legate de repararea, inlocuirea sau utilizarea anvelopei, poate sa consulte un serivice autorizat sau un consultant de la magazinele de anvelope. De retinut faptul ca soferul trebuie sa verifice periodic aspectul exterior al cauciucurilor montate pe masina, inclusiv starea anvelopei de rezerva.

Sursa: ralsianvelope.ro